کد مطلب:97278 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:260

انقلاب اسلامی ایران











این بار، انقلاب از ایران شروع شد تا نخست جهان اسلام و سپس سراسر جهان را فراگیرد، و چنانچه در آغاز، انقلاب اسلامی از جهان عرب به ایران صادر شد، اكنون به خواست خدا این انقلاب از ایران به جهان عرب و سپس به سراسر جهان صدور خواهد یافت.

در سفینه البحار ماده ی «ولی» می نویسد: امام علی (ع) (در یك روز جمعه بر روی یك منبر آجری خطبه می خواند، اشعث بن قیس كندی رسید و گفت یا امیرالمومنین این «سرخرویان» (یعنی ایرانیان) جلو روی تو بر ما غلبه كرده اند و تو جلو اینها را نمی گیری، سپس در حالی كه خشم گرفته بود گفت امروز من نشان خواهم داد كه عرب چكاره است.

علی علیه السلام فرمود: «این شكم گنده ها خودشان روزها در بستر نرم استراحت می كنند و آنها (موالی و ایرانیان) روزهای گرم به خاطر خدا فعالیت می كنند و آنگاه از من می خواهند كه آنها را طرد كنم تا از ستمكاران باشم، قسم به خدا كه دانه را شكاف و آدمی را آفرید كه از رسول خدا شنیدم كه فرمود:

والله لیضربنكم علی الدین عودا كما ضربتموهم علیه بدوا

«به خدا قسم همچنانكه در ابتدا شما ایرانیان را به خاطر اسلام با شمشیر خواهید زد، بعد ایرانیان شما را با شمشیر به خاطر اسلام خواهند زد»[1].

[صفحه 27]

امام باقر (ع) در ذیل آیه آخر از سوره محمد (ص) كه دارد:

و ان تتولوا یستبدل قوما غیركم ثم لا یكونوا امثالكم:

«یعنی اگر شما به قرآن پشت كنید گروهی دیگر جای شما را خواهند گرفت كه مانند شما نباشند»

امام می فرمایند «منظور از قوم دیگر، موالی (ایرانیان) هستند»[2].


صفحه 27.








    1. سفینه البحار جلد 2 صفحه ی 693 / و كنزالعمال خ 11772 نوشته ی حسام الدین هندی 9752 با اندكی تفاوت، توضیحات میان پرانتز از استاد شهید مطهری است.
    2. نگاه به كتاب خدمات متقابل اسلام و ایران ص 43.